ניהול כספים מטרתו לעקוב בצורה מובנית אחר ההתנהלות העסקית והכספית של העסק, בכדי להגיע לתוצאות מיטביות.
ניהול כספים יכול לכלול את כל המרכיבים הבאים או חלקן וכמובן ההוצאה הכספית בהתאמה.
הכנת תקציב ובקרתו- התקציב יכלול את צפי ההכנסות השנתי ובהתאמה את צפי ההוצאות הנגזר ממנו ואת הרווח הצפוי , במהלך השנה לרוב כל שלושה חודשים תעשה בקרה תקציבית בו ייבדק מידת העמידה בתקציב ואת ההשלכות הנובעות מכך, לדוגמא אם החברה לא מצליחה לעמוד ביעדי המכירות יש להחליט על קיצוץ בהוצאות בכדי לא להגיע להפסדים.
הכנת תזרים מזומנים ובקרתו– תזרים מזומנים מכיל את כל הכספים שאמורים להיכנס לעסק ממכירות או הלוואות ואשראי מבנקים ובעלי החברה. וכן את כל היציאות של כספים לספקים , לרשויות שכר דירה , ועובדים . תזרים המזומנים יוכן לחודשיים קדימה ויעודכן כל שבוע תוך שמירה שהחברה תימצא בכל רגע נתון במרווח ראוי ממסגרת האשראי שלה בכדי לשמור על תחושת הביטחון של הבנק . במידה ומסתמנת מצוקה או חור זמני יש לדאוג לסגור אותו או בהלוואה או בדחיית תשלומים שונים. פנייה לבנק חודש מראש או יותר שונה לגמרי מפניה ברגע האחרון.
רווח הפסד לתקופות ביניים- לצורך בקרה שותפת של עסק אין זה די להכין דוחות רווח הפסד אחת לשנה , ולכן עסקים גדולים יערכו דוחות רווח הפסד וידונו בהם לפחות אחת לשלושה חודשים ובתקופות רגישות של שינוי עסקי אפילו אחת לחודש.
התנהלות מול בנקים שותפים ומשקיעים– השפה הכלכלית שונה משפה עסקית רגילה ולכן יהיו עסקים שיעדיפו שרואה חשבון המבין את צורת החשיבה של גורמים כספיים יתנהל מול גורמים אלו.
מומלץ הדרכה וליווי בניהול כספים לתקופה קצרה לפי שעות שלאחריה יוכל העסק להמשיך לבד לפי צרכיו.